2011-07-18

Sommarkänsla

En sommardag med dig,
i det gröna gräset ligger vi med brunbrända ben
och varma kroppar.
Vi känner solen gassa, på oss vid sommarträdet
och jag läppjar min mun,
dricker rosé
och äter svalkande glass.

I sommarnatten vill jag vara med dig,
där skuggan svalkar vår hud.
Utmed sjön, ligger vi och ser på en strand
och känner vågorna längs vår resa,
genom solnedgång efter en solig dag.

När jag sömnig blir,
då tar jag mitt glas och lyssnar på fåglarna.

Att bara vara med dig, får mig att tänka på
sommar med sol och bad
Med snäckor kring halsen, och blomdoft i luften
ska vi uti hagen vandra.
Måsar flyger omkring 
och ger från sig starka läten,
vågor drar in mot land.

Nu går solen ner vid horisonten,
det börjar bli dags att dra sig tillbaka. 




...vi ses i sommarnatten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar